Kur yra CRM ribos?

Ant mano stalo guli pasirašyta sutartis su viena didžiausių Lietuvoje veikiančių maisto pramonės gamintojų ir eksportuotojų. Kaip ir daugelio eksportuotojų kryptis, jei ne vyraujanti, tai bent labai reikšminga – rytai. Naujas generalinis direktorius, turintis didelę  patirtį rytų rinkose atsinešė ir labai aiškų matymą kaip turi būti palaikomi ryšiai su atstovais.

Tai, kad kiekvienas atstovas kas mėnesį tyri deklaruoti kiek savo pagrindiniais kanalais pardavė produkcijos, taip pat turimus prekių likučius bei padaryti arba patikslinti pardavimų prognozes šiems metams, jo manymu yra labai normali praktika. Papildomai pridėjome ir marketingo medžiagos susistemintą pateikimą atstovams, tarpusavio rinkodaros strategijos modulį.  Tada dar buvau nukreiptas pas logistikos vadove, kad į bendrą sistemą būtų suprojektuoti ir užsakymai, kurie iki šiol buvo formuojami ir siunčiami rankiniu būdu. Taip priverčiant partnerio darbuotojus dažniau į sistemą užsukti ir priprasti prie aplinkos. Tačiau pagrindinis fokusas išlieka – pardavimo ir likučių deklaravimas, bei ateities pardavimų prognozės.

Yra ne kartą tekę girdėti  CRM’ų ir pardavimų konsultantų pamokymus apie tai, kad Lietuvoje CRM’ nėra  naudojami pagal paskirtį, ir iš viso naudojami ne tam kam reikia.  CRM turi būti „ryšių” su klientu valdymo sistema. O tie ryšiai – galimybių ir veiklų valdymas. Ir šiukštu nedaryti nieko kas nėra galimybių, leadsų ar veiklų valdymas.  Tai toje šviesoje pasijuntu nuodėmingas eretikas CRM’istų religijoje. Bet klientas čia  tiksliai žino ko nori ir  tiksliai žino, kad tai veikia. Todėl ir turbūt susidėjo su tokiais eretikais, kurie gali tai padaryti, nebandydami jo atversti į „teisingą” CRM’ų tikėjimą.

Ir su šiuo klientų neišvengėme pokalbio apie tai, kad norint kad būtų kam deklaruoti ir prognozuoti pardavimus reikia dirbti ir su naujais klientais. Tam  bus reikalingas ir pardavimo galimybių valdymas per SalesPipe. Bet darbo su naujais klientais sistematizavimą nukėlėme į kitą etapą. Šiuo metu buvo  nuspręsta, kad svarbiau ir naudingiau susitvarkyti bendravimą su esamais atstovais.

Štai tokia ir yra mūsų  tapatybė. Gražių CRM sprendimų  Klientų – Kontaktų – Galimybių ir veiklų valdymui yra apsčiai. Bet tų kurie tai gali praplėsti ir kažkokiu specifiniu funkcionalumu nėra jau tiek daug. O kad tai veiktų atviro kodo ekosistemoje ir būtų nuperkami už protingą kainą iš viso yra mažai.  Čia Mokas iT  gali pateikti labai konkurencingą pasiūlymą.

CRM pardavimai, likučiai, prognozės

[Total: 4    Average: 1.3/5]

Comments are closed.